Ubisoft’un son zamanlarda geliştirdiği ve oyun dünyasında merakla beklenen “Prince of Persia: The Lost Crown” oyunu, yeni bir fragmanla oyunun erişilebilirlik özelliklerini gözler önüne serdi. Bu fragmanda öne çıkan bir özellik, özellikle Metroidvania türü oyunlar için örnek teşkil edecek bir yenilik sunuyor: haritada “Hafıza Parçaları” yerleştirebilme.
“The Lost Crown” oyununda, oyuncuların bulundukları konumu ekran görüntüsü olarak alıp haritaya sabitlemelerine olanak tanıyan bu özellik, gerçekten dikkat çekici. Oyuncular, sabitledikleri her noktanın üzerine geldiklerinde aldıkları ekran görüntüsünü görebiliyorlar. Bu, yeni güçlerin kilidini açtıklarında geri dönmek isteyebilecekleri erişilemeyen yerleri haritada işaretlemek için hızlı ve kolay bir yol sağlıyor.
Oyunun kıdemli oyun programcısı Cristophe de Labrouche, “Aslında bu tür oyunlar için yeni bir özellik” diyor ve ekliyor: “Oyuncuların bunu kullanıp kullanmayacağını bilmiyorduk, birçok test yaptık. Ve bir kez anladıklarında, bayılıyorlar. Oyunun her yerine bunları yerleştiriyorlar, gerçekten çok kullanıyorlar.”
Kıdemli oyun tasarımcısı Rémi Boutin ise, “Birçok oyuncu, bu özelliğin yardımcı olduğunu ve doğal geldiğini söyledi” diyerek ekliyor: “Bence bu, türün sınırlarını zorluyor ve diğer oyunlarda da bu özelliği görmeyi umuyorum.”
Metroidvania türü için bu kadar doğal bir ekleme olduğundan, daha önce başka yerlerde kullanılmadığını görmek şaşırtıcı. Ubisoft, daha önce Assassin’s Creed gibi büyük başlıklarında haritalara ekran görüntülerini eklemişti, ancak bu genellikle sosyal bir özellik olarak kullanılıyordu. Bu, denemek için sabırsızlandığım inanılmaz bir harita eklentisi.
“Prince of Persia: The Lost Crown” oyununun 18 Ocak’ta hemen hemen her büyük platformda piyasaya sürülmesi planlanıyor ve bu yayından önce 11 Ocak’ta ücretsiz bir demo sürümü ile deneyimleme şansınız olacak.
Kaynak: Teknolojioku