Güncelleme: Daha önce bir Microsoft yetkilisi tarafından yapılan açıklamanın doğurduğu yanlış anlaşılma Xbox tarafından kısa süre önce düzeltildi. Bu doğrultuda biz de haberimizi güncelledik.
Xbox Series S’in Xbox One oyunlarının One X için elden geçirilmiş halleri değil orijinal halleri üzerinde geliştirmelere sahip olacağı açıklandı. Yani geriye dönük mevcut tüm Xbox oyunları her iki modelde de oynanabilecek. Oyun sayısında bir eksiklik olmayacak. Oyunlar hem Series S hem de Series X için geliştirilmiş doku filtreleme, daha yüksek ve daha tutarlı kare hızları, daha hızlı yükleme süreleri ve otomatik HDR gibi aynı gelişmiş özelliklere sahip olacak. Bu konuda yeni nesilde Xbox’ı tercih edecek tüm kullanıcılar gönüllerini ferah tutabilirler.
Xbox Series S, klasik ilk Xbox oyunlarını bir dizi performans avantajı ile birlikte çözünürlüğü 480p’den 1440p’ye yani 3 katı kadar artırarak oynayabilmenizi sağlayacak. Xbox One X uyumlu olarak piyasaya sürülen gelişmiş Xbox 360 oyunları da bu geliştirmeden nasibini alacak. Bu oyunlar 2 katı çözünürlük artışı ile 720p’de 1440p’ye çıkacak. Elbette bu, Xbox One X’te gördüğümüz maksimum 4K ile eşleşmese de, çok daha hızlı Zen 2 CPU mimarisi sayesinde performans artışı olarak açığı kapatacak. Xbox One X’in Jaguar CPU çekirdekleriyle sınırlı olduğu senaryolarda Series S çok daha fazla avantajlı.
Xbox One oyunlarına gelince; Series S ve Series X’in bu oyunları işleme şekillerinin farklı olduğu zaten daha önceden açıklanmıştı. Doğal olarak yalnızca Series X, mevcut oyunlara yönelik Xbox One X geliştirmelerinden faydalanacak. Bu, genellikle çözünürlük artışları, daha yüksek kaliteli dokular ve diğer grafik tabanlı efektlerle özetlenebilir. Xbox Series S ise 4k olmadığı için bunun yerine Xbox One S oyunlarının deneyimini iyileştirecek. Bu elbette yapımcı firma tarafından oyunlara 900p kilidi konmadıysa geçerli. Dinamik çözünürlük ölçeklendirmesi kullanan oyunlarda elbette çözünürlük ve doku filtreleme kalitesi artacak. SSD depolama sayesinde burada da bir performans artışı söz konusu olacak. Series X’teki Otomatik HDR özelliği Series S’de de bulunuyor. Yani tüm oyunlar, yerel olarak HDR destekleseler de desteklemeseler de, HDR ekranlarda güzel bir şekilde görüntülenecekler. Elbette CPU sınırlı oyunlar da hedeflenen kare hızlarında daha istikrarlı bir performans sunacaklar.
Belirli Xbox One oyunları hem Series X’de hem de Series S’de iki kat kare hızında çalışacak. Series S bu noktada geri kalmayacak. Sistem mimarı Andrew Goossen, “Series S’i Xbox One S oyunlarını Xbox One X’in yapamayacağı şekilde geliştirmek için tasarladık” diyor. Performans açısından Series S, Xbox One’a göre iki kattan fazla etkili CPU ve GPU performansı sağlayarak Xbox One S oyunlarını Xbox One X’ten daha iyi performans ile sunabilecek.
Özetleyecek olursak: Mevcut Xbox oyunlarını, Series S’de geliştirilmiş doku filtreleme, daha yüksek ve daha tutarlı kare hızları, daha hızlı yükleme süreleri ve otomatik HDR gibi aynı gelişmiş özelliklerle oynayabileceğiz. 30 fps oyunlar 60 fps’de ve 60 fps oyunlar da 120 fps’de çalışabilecek. 2 yeni nesil arasındaki fark sadece çözünürlükte yatıyor olacak kı bu bizce çok isabetli bir modelleme.
Çünkü yapılan bir araştırma, oyuncuların hala 4k’ye geçmediği ve hala çok büyük bir oranda 1080p 60fps çözünürlükte oynamayı tercih ettiğini gösteriyor. Piyasada 1440p 144hz uygun fiyatlı monitörlerin yer almaya başlaması ile uygun fiyatlı 1440p 60fps ve hatta 120fps’yi bulan bir konsol çözümü bu noktada çok etkili bir tercih olabilir.
Kaynak: Chip