Take-Two Interactive CEO’su Strauss Zelnick’in söylediğine göre, şirketin film ve televizyon projeleri konusunda önemli bir genişleme planı bulunmuyor. Take-Two’nun Rockstar Games’in ana şirketi olduğu göz önüne alınırsa bu açıklama, Grand Theft Auto veya Red Dead Redemption gibi AAA oyunlarının bir film uyarlamasını yakın zamanda görmeyeceğimiz anlamına geliyor.
Zelnick, kısa bir süre önce düzenlenen gelir duyurusu sırasında The Super Mario Bros. Movie gibi filmlerin ve HBO’nun The Last of Us gibi video oyunu uyarlamalarının büyük gişe başarısını kabul etti. Ancak, film/TV işinin ekonomisinin, başarılı örneklerden ziyade başarısız örneklerden oluşmasından dolayı zorlu olmaya devam ettiğine inanıyor.
Zelnick, “Bilançomuzu film ve televizyon projelerine yatırım yapmak için kullanmayacağız. Bunlar, benim oldukça aşina olduğum, tipik olarak çok zorlu varlık sınıfları” dedi. Birkaç yüksek profilli başarıya rağmen, video oyunlarının filme ve TV’ye uyarlanmasında para kaybettiren birçok başarısızlık olduğuna dikkat çekti.
Take-Two, uyarlama için mülklerinin lisanslanması konusunda da oldukça seçici kalmayı planlıyor. Şu anda yapım aşamasında Lionsgate’ten bir Borderlands filmi ve Netflix’ten bir BioShock filmi bulunuyor. Ancak Zelnick, Take-Two’nun çok daha büyük ekonomik fırsatlar sunan ana video oyunu işine odaklanacağını söylüyor: “Geçmişte başarısız olmanızın nedeni, insanların en iyi çabalarına rağmen IP’nin ifadesinin çok iyi olmamasıdır. Bu gerçekten zor bir iş. Ve başka birinin eğlence işinin başka bir alanındaki performansına dayanarak bu şirketin geleceği veya fikri mülkiyetimizin değeri üzerine bahse girmeyeceğiz. Bu yüzden çok seçici olmaya devam edeceğiz. Gerçekten, geniş tabanlı bir yaklaşım benimsemiş olsak bile, kendimize yatırım yapmadığımızda, çok daha büyük ekonomik fırsat bağlamında ana faaliyet alanımız için ekonomik fırsat sınırlıdır.”
Kısacası Take-Two, belirli durumlarda lisans anlaşmalarına açık olsa da, önemli yatırımlar veya film/TV prodüksiyonu alanına genişlemeyi planlamıyor. Şirket, kaynaklarının popüler video oyunu serileri geliştirmeye harcanmasının daha iyi olduğuna inanıyor.
Bu arada Lionsgate, Borderlands filminin 9 Ağustos 2024’te sinemalarda olacağını duyurdu. Gearbox Software tarafından geliştirilen bilimkurgu nişancı-RPG oyunlarını temel alan uyarlama, çöl gezegeni Pandora’da geçiyor.
Kaynak: Chip