X

Yeni Nesil Konsollarda Oyun Fiyatları Neden Artış Yaşadı?

Oyun sektöründe son 15 yıldır neredeyse tüm büyük oyunlarda hep aynı fiyat etiketini görüyorduk: 60 dolar. Bir oyun içinde yaptığımız sezon geçişi alışverişleri, özel sürümler ve diğer birçok mikro alışverişler o oyuna harcadığımız miktarı değiştirse de oyunlar, temelde 60 dolar fiyat etiketiyle piyasaya sürülürlerdi.

Öncelikle yazımıza devam etmeden önce bu yazının neden TL cinsinden olmadığını belirtelim. Bildiğiniz üzere günümüzde yaşanan kur dalgalanmaları Türkiye'deki oyun fiyatlarını da epey etkiledi. Bu durumda bazı oyun şirketleri ülkemizde daha uygun fiyata oyun satarken bazıları da oyun fiyatlarını yurt dışı kura eş değer şekilde tutmaya devam etti. Dolayısıyla daha iyi bir karşılaştırma için oyunların fiyatını dolar bazlı değerlendirmek daha doğru olacaktır.

Fiyatlar 70 dolara tırmanmaya başladı:

Oyunların fiyat etiketlerinde gördüğümüz 60 dolarlık miktar, ister PC olsun ister oyun konsolu olsun hiç değişmiyordu; bir standarttı. Ancak bu durum, NBA 2K21'in Xbox Series X ve PlayStation 5 için duyurulmasıyla birlikte değişime uğramış gibi duruyor. Çünkü NBA 2K21, 70 dolar fiyat etiketine sahip olacak. Peki neden?

60 dolarlık fiyat etiketi normalde oyun geliştiricilerine kendine has avantajlar sunuyordu. Oyun geliştiricileri, oyuncuların bir oyuna ne kadar ödemek istediklerini artık biliyorlardı. Dolayısıyla bir oyunun fiyatının oyunun satışlarını nasıl etkileyeceğini de öngörebiliyor, buna göre planlar yapabiliyorlardı. Fakat zaman geçtikçe bu avantajlar ortadan kalktı.

Bir oyun geliştirmek yeni nesil konsollarla birlikte artık eskisinden de maliyetli olmaya başladı. Günümüzde büyük şirketler tarafından piyasaya sürülen AAA oyunlar, şirketlere 80 ila 100 milyon dolar gibi bir paraya patlıyor. Bu değer, yalnızca oyunun geliştirilmesi sürecinde harcanıyor. Yani oyunun pazarlama maliyetleri gibi diğer maliyetler bu değerin içinde bulunmuyor. Bununla birlikte tek bir oyunu geliştirmek artık 5 yıla kadar zaman alabiliyor.

Oyunların yapısı değişiyor:

Son iki jenerasyon oyun konsollarıyla birlikte AA oyunlarının bizlere ne sunduğu ve bunu nasıl sunduğu fazlasıyla değişti. Örneğin The Witcher 3, Assassin's Creed Odyssey ve Grand Theft Auto V gibi yapımlar bizlere 100 saatin üzerinde oyun deneyimi sunmaya başladı.

Elbette bir oyunu dolu dolu yapmak, oyunda bulunan şeylerin tekrarlanması anlamına gelmiyor ki bunu yapan oyunlar zaten direkt olumsuz yorum bombardımanına tutuluyor ve hemen gözden düşüyor. Şirketler, bir oyunu dolu bir şekilde sunmak için geliştiriciler, sanatçılar, oyun tester'ları, tasarımcılar ve daha birçok insandan oluşan ekiplerle bu oyun üzerinde neler sunacaklarını planlıyor.

İşte tüm bu süreçte şirkete mal olan para, şirketlerin kârlarını artırmak için yeni yollar aramasına neden oldu. Bu 'yeni yollarda' uzman olan EA ve Activision Blizzard, yalnızca bir çeyrek içinde satılan oyun içi eşyalardan ve dijital ürünlerden 1 milyar dolar kazanmayı başardı. Fakat bir oyunda sunulacak ücretli içeriğin de bir sınırı olduğundan geliştiriciler artık bu yolu da yavaş yavaş azaltmaya başladı.

İşte bu nedenle de şirketler, oyun fiyatlarını da aynı hızda artırmaya başladı. 70 dolar seviyesi şu an için pek çok şirket tarafından kullanılmasa da bu şirketler de gelecekte çıkaracakları oyunların fiyatları hakkında henüz bir şey söylemediğinden muhtemelen karşımıza çıkacak. Fiyatlarda yaşanan 10 dolarlık artışla birlikte şirketler, 60 dolarlık oyunda 7 kopyayla elde edecekleri kârı 70 dolarlık oyunda 6 kopya satarak elde edebilecekler. Bu oranı daha büyük rakamlara, milyonlara dönüştürdüğümüzdeyse ortaya büyük bir kâr çıkacak.

Kaynak: Webtekno

Dijital Pazarlama Haberleri: Dijital pazarlama için güncel dijital medya haberlerini birden fazla kaynaktan izinli yayınlayan platform.
Related Post